Katarzyna Zawadzka
prof. UAM dr hab. Katarzyna Zawadzka
Podstawowe informacje:
e-mail: k.zawadzka@amu.edu.pl
Dyżury dla studentów: tabela
Pokój: 91
Telefon: 618292313
Orcid: https://orcid.org/0000-0003-0214-1184
Researchportal: https://researchportal.amu.edu.pl/info/author/UAMf81d366e785747debbee6dbaed742a8b
www: lamelab.org
Funkcje pełnione na UAM:
członkini Komisji Etyki ds. Projektów Badawczych Wydziału Psychologii i Kognitywistyki
Prowadzone zajęcia:
The science of learning; Praca empiryczna
Wybrane publikacje:
Piątkowski, K., Beaman, C. P., Jones, D. M., Zawadzka, K., & Hanczakowski, M. (2024). Forgetting during interruptions: The role of goal similarity. Journal of Cognitive Psychology (Special issue: Emerging perspectives on distraction and task interruptions: Metacognition, cognitive control, and facilitation). Advance online publication.
Krogulska, A., Izdebska, K., Hanczakowski, M., & Zawadzka, K. (2023). Whom to trust? Inferred source credibility and response borrowing in a memory task. Memory & Cognition, 51, 1745–1760.
Piątkowski, K., von Bastian, C. C., Zawadzka, K., & Hanczakowski, M. (2023). Elaboration by superposition: From interference in working memory to encoding in long-term memory. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 49, 371-388.
Zawadzka, K., Zaborowska, O., Butowska, E., Piątkowski, K., & Hanczakowski, M. (2023). Guessing can benefit memory for related word pairs even when feedback is delayed. Memory & Cognition, 51, 1235-1248.
Butowska, E., Hanczakowski, M.,& Zawadzka, K. (2022). You won't guess that: On the limited benefits of guessing when learning a foreign language. Memory & Cognition, 50, 1033-1047.
Hanczakowski, M., Butowska, E., Beaman, C. P., Jones, D. M., & Zawadzka, K. (2021). The dissociations of confidence from accuracy in forced-choice recognition judgments. Journal of Memory and Language, 117, 104189.
Zawadzka, K., Baloro, S., Wells, J., Wilding, E. L., & Hanczakowski, M. (2021). On the memory benefits of repeated study with variable tasks. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 47, 1067–1082.
Ważniejsze publikacje:
Hanczakowski, M., Butowska, E., Beaman, C. P., Jones, D. M., & Zawadzka, K. (2021). The dissociations of confidence from accuracy in forced-choice recognition judgments. Journal of Memory and Language, 117, 104189.
Zawadzka, K., Baloro, S., Wells, J., Wilding, E. L., & Hanczakowski, M. (2021). On the memory benefits of repeated study with variable tasks. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 47, 1067–1082.
Krogulska, A., Skóra, Z., Scoboria, A., Hanczakowski, M., & Zawadzka, K. (2020). Translating (lack of) memories into reports: Conversion processes in responding to unanswerable questions. Journal of Experimental Psychology: General, 149, 1231-1248.
Zawadzka, K., & Hanczakowski, M. (2019). Two routes to memory benefits of guessing. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 45, 1748-1760.
Zawadzka, K., Higham, P. A., & Hanczakowski, M. (2017). Confidence in forced-choice recognition: What underlies the ratings? Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 43, 552-564.
Zawadzka, K., & Higham, P. A. (2016). Recalibration effects in judgments of learning: A signal detection analysis. Journal of Memory and Language, 90, 161-176.
Zawadzka, K., Krogulska, A., Button, R., Higham, P. A., & Hanczakowski, M. (2016). Memory, metamemory, and social cues: Between conformity and resistance. Journal of Experimental Psychology: General, 145, 181-199.
Wybrane osiągnięcia naukowo – badawcze:
stypendystka Bourse France Excellence SSHN (Campus France) – 2022
laureatka programu Polskie Powroty (Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej) – 2019-2023
Member Select Speaker Award (Psychonomic Society) – 2015
wykłady gościnne: Université Grenoble Alpes (z M. Hanczakowskim), Sapienza Università di Roma (z M. Hanczakowskim), Universität Mannheim, Swansea University
Zainteresowania badawcze:
psychologia poznawcza: pamięć długotrwała, metapamięć (zarówno z perspektywy teoretycznej, jak i praktycznej – w zastosowaniu do edukacji)
Realizowany obecnie projekt badawczy:
Kierowniczka projektów finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki:
2022/46/E/HS6/00096 The influence of external cues on metamemory judgments. SONATA BIS 12, 2023-2028
2022/47/B/HS6/00365 The role of varied retrieval in successful learning. OPUS 24, 2023-2027
2018/29/B/HS6/01313 Whom to trust? Cognitive determinants of learning from others. OPUS 15, 2019-2025
Współpraca z otoczeniem społeczno – gospodarczym:
---