Data publikacji w serwisie:

EDU_Centrum: Psychologia w działaniu idee i metody

edu_w_dzialaniu

Wydział Psychologii i Kognitywistyki

 

ul. A. Szamarzewskiego 89, 60-568 Poznań

tel. +48 61 829 23 07

uampsych@amu.edu.pl

www.psychologia.amu.edu.pl

Zapraszamy na serię wykładów i dyskusji pt.

Psychologia w działaniu: idee i metody

Organizator: Edu_Centrum Wydział Psychologii i Kognitywistyki, UAM Poznań

Idea wydarzenia:

Zmiany zachodzące we współczesnym świecie są źródłem zarówno nowych sytuacji psychologicznych, jak i modyfikacji tych, które znane są z przeszłości. Nie ma w tym nic nowego. Aktualność od zawsze testuje mechanizmy odpowiedzialne za adaptację człowieka do warunków jego życia. Nigdy jednak wcześniej proces ten nie miał takiego charakteru. Aktualność z pokolenia na pokolenie staje się coraz bardziej wymagająca. Zmiany zachodzą bowiem bardzo szybko i to równocześnie w wielu sferach. Coraz częściej zadawane jest pytanie o to czy, a jeżeli tak to w jaki sposób współczesny człowieka poradzi sobie z tymi wyzwaniami.

W tego typu sytuacjach szczególne znaczenie ma to, jak praktyka psychologiczna przygotowana jest do różnych form wsparcia: jednostek, małych grup społecznych, organizacji i społeczności. Wyzwania aktualności są źródłem zarówno szans dla rozwoju człowieka, ujawniania się jego nowych potencjałów, jak i nowych dla niego zagrożeń. Wśród praktyków psychologów jest świadomość zarówno jednego jak i drugiego. Stąd tak licznie powstające nowe idee i metody realizacji praktyki psychologicznej w formie zarówno wspomagania w rozwoju, jak i interwencji w sytuacji zakłóceń w jego przebiegu.

Proponowana seria wykładów przybliża niektóre idee i metody pracy psychologa praktyka. Oferta na ten rok stanowi pierwszy etap z serii wykładów przewidywanych do realizacji w najbliższych latach. Wykładowcami będą osoby z olbrzymim praktycznym doświadczeniem, które często już od wielu lat wdrażają najnowsze światowe idee i metody do polskiej praktyki. Proponowana seria wykładów ujawnia, że współczesne praktyki psychologiczne nie tylko starają się nadążać za zmieniającą się aktualnością współcześnie żyjących ludzi, ale i nierzadko ją wyprzedzać.

Formy spotkań w ramach wydarzenia:

Na ten rok przewidziane są cztery zdalne spotkania w ramach których odbędą się wykłady i dotyczące ich treści dyskusje. Do zorganizowania spotkań zostanie wykorzystana platforma MS Teams. Spotkania odbędą się w terminach: 11 maja; 17 maja; 23 maja i 13 czerwca w godzinach 18.00-19.30.

Link do zespołu w MS TEAMS

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a6DRnLDSt5dvKakXHKmM_Q-PToSCQdSr9HMoLks1_MWA1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=bce56f0f-e0fa-4b13-b4b0-95fa164397ff&tenantId=73689ee1-b42f-4e25-a5f6-66d1f29bc092

Zespół prowadzących wykłady i dyskusje w ramach wydarzenia:

mgr Wojciech Busiel

Psycholog, psychoterapeuta, trener kompetencji interpersonalnych, superwizor szkoleniowy; absolwent Psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od dwudziestu lat wspiera innych, zarówno jednostki, zespoły, jak i organizacje w uczeniu się kompetencji interpersonalnych i w rozwoju. Prowadzi firmę szkoleniowo-doradczą Halibut Grupa Szkoleniowa, ośrodek rozwoju trenerów i pracy z grupami Dialogi i Zmysły oraz gabinet psychoterapii w ramach Poznańskiego Centrum Psychodynamicznego.

Uczenie (się) na podstawie doświadczania. O wzajemnej relacji doświadczenia i wiedzy, teorii i praktyki, refleksji i działania w bliskiej mi roli trenera kompetencji interpersonalnych

11 maja 2023 godz. 18.00

mgr Katarzyna Małkowicz

Psycholog, aktywna zawodowo od 34 lat, jako terapeuta, diagnosta, superwizor; w przeszłości nauczyciel akademicki, wieloletni pracownik poradni psychologiczno-pedagogicznej w Poznaniu, aktualnie współprowadzi ośrodek psychoterapii i edukacji;  współautorka audycji radiowych i  książek o wychowaniu.

Inspirująca się w swojej praktyce modelami teoretycznymi i metodami wspierającymi rozwój zdolności samoregulacyjnych jednostki w biegu życia. Wspiera dzieci i dorosłych w radzeniu sobie z konsekwencjami doświadczeń traumatycznych.

Certyfikowana terapeutka traumy (metodą Somatic Experiencing (SE), NARM), w procesie dalszego uczenia się jako asystentka i akredytowana terapeutka szkoleniowa w zakresie SE.

Po co ciało w psychoterapii - podstawowe zasady podejścia Somatic Experiencing (SE)"

17 maja 2023 godz. 18.00

dr Magdalena Czub

Psycholog, psychoterapeuta. Od prawie 30 lat pracuje z osobami dorosłymi i dziećmi, które doświadczyły traumy rozwojowej i/lub szokowej. Współprowadzi ośrodek psychoterapii i edukacji. Pracowała jako adiunkt w Instytucie Badań Edukacyjnych w Warszawie oraz w TKOPD w Poznaniu, gdzie kierowała zespołem zajmującym się̨ diagnozą i terapią dzieci wykorzystywanych seksualnie a także koordynowała międzynarodowe projekty z zakresu profilaktyki krzywdzenia dzieci. Jest autorką publikacji z zakresu diagnozy rozwoju społeczno-emocjonalnego i sytuacji rodzinnej dziecka, metod pracy w obszarze trudności adaptacyjnych dzieci oraz problematyki krzywdzenia i wykorzystywania seksualnego dzieci. Autorka książki „Zrozumieć dziecko wykorzystywane seksualnie”.

Prowadzi szkolenia i superwizje z zakresu pracy z traumą i zagadnień rozwoju społeczno-emocjonalnego. Certyfikowana terapeutka EMDR oraz NARM. Kontynuuje szkolenie w zakresie terapii NARM jako asystent i akredytowany terapeuta szkoleniowy. Ukończyła również szkolenie NARM Master Class.

Kontakt – najgłębsze pragnienie i źródło nawiększego lęku. Podstawowe założenia terapii NARM (NeuroAffective Relational Model)

23 maja 2023 godz.18.00

dr Magdalena Stawicka

Współzałożycielka, członek Zarządu i zespołu ZERO-PIĘĆ Fundacji na rzecz zdrowia psychicznego małych dzieci. Absolwentka UAM w Poznaniu, gdzie przez kilkanaście lat pracowała w Instytucie Psychologii. Szkoliła się w zakresie psychoterapii psychodynamicznej w OPP w Krakowie, psychoterapii systemowej indywidualnej i rodzin w WTTS; psychoterapii diady rodzic-niemowlę̨ i terapii opartej na mentalizacji w Anna Freud Centre. Ukończyła liczne szkolenia w zakresie pracy terapeutycznej z niemowlęciem i jego rodziną w School of Infant Mental Health w Londynie (w tym dwuletnie szkolenie z metody Esther Bick – “Infant Observation”). Posiada certyfikat uprawniający do stosowania skali Neonatal Behavioral Assessment Scale – NBAS oraz Bayley III;  oceny przywiązania u niemowląt w oparciu o procedurę̨ Strange Situation Mary Ainsworth oraz mentora SAFE K. Brischa. międzynarodowy certyfikat terapeuty EMDR oraz NARM (Neuroafective Relational Model) – jest także asystentem szkoleniowym tej metody. W trakcie szkolenia w zakresie Somatic Experiencing.

Zaburzenia psychiczne i psychoterapia w okresie niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa.

13 czerwca 2023 godz. 18.00