Cel (cele) modułu kształcenia
- pobudzenie refleksji nad specyfiką studiowania psychologii i kształtowania tożsamości zawodowej oraz nad sensem studiowania w kontekście własnego rozwoju
- rozwijanie gotowości do samodzielnego i odpowiedzialnego studiowania w ramach idei Lifelong Learning oraz dokonywania świadomych wyborów dotyczących kształtowania własnej ścieżki edukacyjnej i zawodowej
- poszerzenie wiedzy oraz świadomości dotyczącej możliwości kształcenia akademickiego oraz zdobywania doświadczenia zawodowego w ramach obligatoryjnej i fakultatywnej oferty UAM, IP, inicjatyw studenckich oraz instytucji i środowisk lokalnych
- uświadomienie idei i sensu zajęć dydaktycznych w ramach oferty IP w oparciu o efekty kształcenia w cyklu studiowania psychologii i kognitywistyki
- poszerzenie doświadczeń dotyczących funkcjonowania w grupie, od grupy studenckiej do przyszłej grupy zawodowej (współpraca, wsparcie, odpowiedzialność zawodowa psychologa/kognitywisty)
- poszerzenie świadomości dotyczącej odpowiedzialności zawodowej i etyki zawodu psychologa/kognitywisty
Opis treści kształcenia
- Potrzeby edukacyjne we wczesnej dorosłości oraz specyfika i sens uczenia się osób dorosłych na przykładzie własnego studiowania
- Założenia idei Lifelong Learning w odniesieniu do własnych doświadczeń w obszarze studiowania i zdobywania zawodu
- Podstawowe umiejętności niezbędne w procesie rozpoznawania zasobów i ograniczeń w procesie studiowania i zdobywania zawodu psychologa/kognitywisty
- Czynniki ryzyka i wspierające w procesie studiowania, trudności w procesie studiowania i uczenia się dorosłych, wypalenie zawodowe studentów
- Charakterystyka możliwych ścieżek zdobywania zawodu psychologa, w ofercie obligatoryjnej i fakultatywnej IP
- Funkcjonowanie środowiska zawodowego, możliwości współpracy ze środowiskiem zawodowym i lokalnym
- Etyczne aspekty przygotowywania się do zawodu