Forum Instytutu Psychologii UAM

www.psychologia.amu.edu.pl
Teraz jest 25-09-17, poniedziałek 21:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16-07-17, niedziela 22:39 
Guru

Dołączył(a): 03-01-11, poniedziałek 23:02
Posty: 75
Numer GG: 0
Szanowni Państwo,
w związku z egzaminem z psychologii rozwoju człowieka informuję:
1. Szczegółowe informacje na temat uzyskanych punktów przesłałam na adresy e-mail w systemie USOS.
2. Każdy z Państwa ma prawo wglądu do swojej poprawionej pracy. Zapraszam w niedzielę 23 lipca 2017r. po egzaminie, czyli ok. godz. 18-tej (sala A).
3. Zgodnie z możliwością jaką daje regulamin studiów UAM, §22 p. 3, chcę szczególnie wyróżnić Pana Borysa Szumańskiego, którego praca nie zawiera żadnego błędu, a przedstawione wypowiedzi, szczególnie na pytania otwarte, świadczą o bardzo dobrym przygotowaniu do egzaminu. Całość oceniam „celująco”. Niestety w USOSie mogę wpisać „tylko” bdb (5).
4. Wszystkie pozytywne oceny uwzględniają gratyfikację za obecność na wykładach (1 lub 2 lub 3 punkty).
5. Zgodnie z regulaminem studiów UAM, §24, „w przypadku, gdy student, który nie przystąpi do egzaminu lub zaliczenia w ustalonym terminie bez usprawiedliwionej przyczyny, egzaminator albo prowadzący zajęcia wpisuje ocenę niedostateczną (per absentiam). Wobec braku takiego wpisu do końca roku akademickiego, wskazaną ocenę wpisuje dziekan”.
6. Osoby przygotowujące się do egzaminu w dniu 23 lipca br. oraz do poprawki zachęcam do skonfrontowania swojej wiedzy z sylabusami zajęć. Rekomenduję również przegląd słów-kluczy z wykładów oraz pytań sprawdzających, które zamieściłam na stronie Zakładu Psychologii Rozwoju Człowieka i Badań nad Rodziną http://pribnr.home.amu.edu.pl/
Poza tym zwracam uwagę, że w pytaniach otwartych wymagających wyjaśnienia jakiegoś zjawiska lub wskazania jego znaczenia w rozwoju psychicznym człowieka niewystarczające jest uznanie, że „ma ono różne przyczyny” / „wywołuje różne efekty” / „jest bardzo ważne w życiu człowieka”.
Przypominam, że zdajecie Państwo egzamin z subdyscypliny psychologii, a nie z wiedzy potocznej. Zatem twierdzenia typu: „osoby znaczące coś wnoszą do życia jednostki”; „osoby znaczące to osoby trzecie”; „przykłady osób znaczących to rodzice, nauczyciele i otoczenie”; „…współlokator”; „rola osób znaczących jest bardzo znacząca” nie można uznać za wskaźnik rzetelnej wiedzy. Natomiast zdania typu: „koncepcja 4-czynnikowa daje większe szanse jednostce na drodze jej rozwoju”; „istotą konfliktu jest rozpoczęcie dorosłego życia”; „wczesna dorosłość jest między adolescencją a późną dorosłością”; „adolescencja, czyli wczesna dorosłość jest między 15 a 21 rokiem życia”; „dziecko w okresie wczesnej dorosłości dąży do zintegrowania tożsamości” są błędne. No i … błędne jest twierdzenie, że we wczesnej dorosłości intymną relację w rozumieniu Eriksonowskim można budować z coachem lub psychoterapeutą.

Liczę, że we wrześniu wyniki i oceny końcowe będą lepsze.
Pozdrawiam,
Lucyna Bakiera


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL